Berg-Hansen satser ytterligere på event
De siste årene har Berg-Hansen merket en markant etterspørsel etter tjenester innenfor Meeting & Events. Nå tar Norges største reisebyrå ytterligere grep rundt satsingen og har ansatt Anna Andresen, som direktør for dette forretningsområdet. Andresen har lang erfaring fra event-bransjen og kommer senest fra rollen som eventansvarlig i Oslo kommune.
Berg-Hansen er kanskje mest kjent som en stor aktør innenfor jobbreiser. Norges største reisebyrå skal vokse videre og satser derfor også på å bli like store innenfor konferanser, events og privatreiser.
– De siste årene har vi fått en økning i forespørsler innenfor event fra våre jobbreisekunder. Vårt fortrinn er logistikk og det er klart at når man skal samle flere tusen mennesker er det helt avgjørende at logistikken går av seg selv. Det at vi de siste årene også har tilbudt konseptutvikling og gjennomføring av eventer har blitt godt mottatt og gjør det enklere for kunden med alt på et sted og én faktura å forholde seg til, sier administrerende direktør i Berg-Hansen, Per Arne Villadsen.
1.september 2019 startet Anna Andresen som direktør for dette forretningsområdet i Berg-Hansen. Anna Andresen har lang erfaring fra event og har blant annet vært eventansvarlig i Hovedorganisasjonen Virke, prosjektansvarlig i Norges Varemesse og prisvinnende senior prosjektleder i JCP Nordic.
– Det å få lede gruppereise- og eventavdelingen hos en så seriøs aktør som Berg-Hansen er enormt spennende, og mulighetene er uendelige. Å kombinere den komplekse logistikk-kunnskapen til Berg-Hansen og satse tydeligere på å levere bredt innen event gjør oss til en unik totalleverandør i markedet. Kunden ønsker mer og mer en one-stop-shop, hvor tjenester og produkter er sømløst integrert. Grensene mellom event og kommunikasjon, og event og reise er utvisket, og i dagens marked handler det om å være en kyndig totalleverandør som gir kunden det de trenger når de trenger det, til en konkurransedyktig pris, sier direktør for Meeting & Events, Anna Andresen.
Bærekraft stadig viktigere på events
Andresen har jobbet med miljøvennlige arrangementer i en årrekke, og blant annet innført miljøretningslinjer for Miljøhovedstadens mange arrangementer.
– Noe av det jeg falt for med Berg-Hansen er at de ikke bare snakker om miljøutfordringer – de er aktivt med på å utfordre og endre bransjen. Vi er eneste reisebyrå som selger tog i Norge og snart også i Sverige og Europa. Vi kutter avtaler med samarbeidspartnere som bryter med grunnleggende menneskerettigheter. Vi utfordrer kundene til å være miljøsmarte – også på eventsiden. Vi jobber derfor med å tilby miljøvennlige elementer fra A til Å i ulike type arrangementer og gruppeturer. Sammen med kundene har vi muligheten til å utgjøre en viktig forskjell, avslutter Andresen.
Foto: Anna Andresen. Foto fra Berg-Hansen